Om foreningen

Hvad er Historisk Foredragsforening Odense

Historisk Foredragsforening Odense så dagens lys på Historiestudiet på SDU i 1986, og bestyres stadig hovedsageligt af nuværende eller tidligere historiestuderende på SDU.

Foredragsforeningen afholder 10-12 foredrag om året, fordelt på en forårs- og efterårssæson. Foredragene bliver hovedsageligt afholdt i Historiens Hus' smukke foredragssal på Klosterbakken 2 – lige ved Odense Domkirke.

Bestyrelsen bestræber sig på, at foredragsemnerne spreder sig både tids- og emnemæssigt. Så her vil du kunne høre foredrag om både antikken, bronzealder, middelalder, oplysningstiden, hekseforfølgelse, mellemøsten, USA, historiske personer og meget mere i samme sæson. Foredragene kan også omhandle den historiske biografi, kildekritik, mikrohistorie, arkæologi, filosofi m.m.

Foreningen bestræber sig på at benytte de bedste fagfolk som foredragsholdere. Og udover faghistorikere har vi bl.a. haft besøg af journalister, skønlitterære forfattere, filosoffer, teologer, arkæologer Foreningen er økonomisk uafhængig.

Entréen ved foredragene bruges til at dække foreningens udgifter.

Alle interesserede er velkomne.

-en del af byen siden 1986